sobota, 18 sierpnia 2012

Łososiowo-chrzanowa przekąska

Ponad siedem lat temu świętowałyśmy z koleżankami pewne radosne wydarzenie w restauracji "Zielnik" na warszawskim Mokotowie. "Zielnik" to jedna z restauracji Magdy Gessler. To wtedy właśnie zachwyciło mnie połączenie łososia, chrzanu i miodu. Wędzony łosoś i chrzan to dość częste połączenie. Odrobina miodu nadaje mu jednak zupełnie nową jakość.
Proponuję prostą, szybką przekąskę, choć o wyrafinowanym smaku. Bazą do tej przekąski są w moim przypadku ciasteczka owsiane, można jednak z powodzeniem wykorzystać cienkie kromki razowego chleba, pumpernikiel lub ewentualnie krakersy. Ser i chrzan można zastąpić gotowym serkiem chrzanowym.


Składniki:

  • ok. 20 ciasteczek owsianych
  • 150-200 g wędzonego łososia
  • 300 g serka kremowego
  • 2 łyżki chrzanu
  • 2-3 łyżki śmietany (tylko jeżeli serek jest za gęsty)
  • miód
  • koperek do ozdoby
Całe przygotowanie to ułożenie składników na ciasteczkach. Ja kładłam odrobinę miodu (ok. 1/2 łyżeczki) na ciastku, na to kawałek łososia, potem kleks z serka chrzanowego i w końcu koperek. Taka kolejność była nieco wymuszona faktem, że serek był trochę zbyt rzadki i nie chciałam, by wylewał mi się poza ciasteczko. Myślę, że równie dobrym rozwiązaniem, jeśli nie lepszym, byłoby posmarowanie ciastka serkiem chrzanowym, położenie odrobiny miodu pośrodku, a dopiero na to kawałka łososia udekorowanego koperkiem. Można i tak, i tak. Smakować będzie jednakowo dobrze!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz