poniedziałek, 7 maja 2012

Szybki kurczak z cytryną i czosnkiem

Danie prawdziwie ekspresowe. A do tego lekkie i smaczne.

Składniki:

  • ok. 500 g  piersi z kurczaka
  • 1 duża cebula
  • 5 dużych ząbków czosnku, albo więcej
  • sok i skórka otarta z 1-2 cytryn
  • sól, pieprz
  • olej do smażenia
  • natka pietruszki
Pokroić każdą pierś kurczaka wzdłuż na trzy części, a każdą część na dość cienkie plastry. Ja akurat tak kroję, ale można inaczej, byle nie za grubo. Posiekać cebulę, Otrzeć skórkę z cytryny (część pokroić w paseczki i odłożyć do dekoracji) i wycisnąć sok.
Na rozgrzanej niewielkiej ilości oleju podsmażyć posiekaną cebulę, a gdy zmięknie wcisnąć czosnek. Krótko smażyć, po czym dodać pokrojonego kurczaka. Smażyć na dość dużym ogniu do zrumienienia. Przyprawić solą i pieprzem, dodać skórkę z cytryny i sok i chwilę wszystko razem pogotować.
Posypać natką i paseczkami cytryny.
Smacznego!

3 komentarze:

  1. Rzeczywiście szybkie, zrobiłam je z baraszkującym po kuchni synkiem, zamieniłam kurczaka na indyka bo tylko takie mięso miałam po weekendzie i wyszła bardzo świeża i smaczna odmiana mojego nudnego indyka z czosnkiem - dzięki Irenko ! Kini

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za przepis :)
    Wykorzystałam co prawda pierś z indyka.
    Moi "smakosze" po spróbowaniu - A co to za sos? - zjedli zadowoleni :)))
    Dopisuję do moich wypróbowanych dań na szybko.

    OdpowiedzUsuń