sobota, 16 marca 2013

Ziemniaki zapiekane z boczkiem i serem

Nie jestem zwolenniczką używania kuchenki mikrofalowej do przygotowywania potraw. Moja służy mi głównie do podgrzewania i rozmrażania. Jednak wykorzystanie kuchenki mikrofalowej znacznie skraca czas przygotowania tej potrawy. Możemy bowiem piec ziemniaki w piekarniku, co trwa około godziny, albo "upiec" w kuchence mikrofalowej w niecały kwadrans. Ponieważ i tak zapiekamy je potem w piekarniku, nic nie stracą na smaku.

Składniki:

  • w zależności od wielkości ziemniaków, po 1-2 sztuki na osobę
  • po ok. 1 plasterku wędzonego boczku na osobę
  • szczypiorek
  • kawałek sera (np. parmezan, gruyer, itp)
  • 1-2 łyżki masła
  • mleko
  • sól, pieprz
Ziemniaki umyć, ponakłuwać widelcem i upiec. W piekarniku potrzeba na to około 1 godziny, w zależności od wielkości ziemniaków. W kuchence mikrofalowej 13-14 minut na najwyższej mocy (w połowie tego czasu przewrócić ziemniaki na drugą stronę). Kiedy ziemniaki się pieką, podsmażyć na patelni pokrojony w kostkę boczek.
Z upieczonych ziemniaków, po lekkim przestudzeniu, odciąć z wierzchu cienki plasterek. Łyżką ostrożnie wyjąć miąższ, pozostawiając skórkę z cienką warstwą miąższu. W misce dokładnie wymieszać rozdrobniony miąższ ziemniaków, starty ser, posiekany szczypiorek, masło i boczek. Mieszając wlewać po trochę mleko tak, aby powstała masa miała lekką konsystencję. Doprawić solą i pieprzem.
Delikatnie wypełnić ziemniaki powstałym farszem i zapiekać w piekarniku ok. 20 minut.
Smacznego!



7 komentarzy:

  1. o super pomysł, na pewno by mi smakowało:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapowiadają się smacznie Twoje ziemniaczki a pomysł z mikrofalówką na pewno wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny przepis! Długo szukałam recepty na dobre ziemniaki z piekarnika (nie mam niestety mikrofalówki). Ja wstawiłam ziemniaki na 1h - 1h 15min. ok. 210 *C aż zrobiła się skorupka (a przy okazji robiłam swój farsz i mięso). POLECAM!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam więc do eksperymentowania z farszem: miąższ można wymieszać z resztką ryby, z serem pleśniowym, z białym serem i posmażoną cebulą (wtedy mamy smak ruskich pierogów), itd. Możliwości jest mnóstwo. Dziękuję za komentarz. :)

      Usuń