niedziela, 25 listopada 2012

Muffinki cappuccino

Bardzo lubię muffinki. I nie chodzi mi tylko o ich jedzenie. Lubię je, bo przygotowuje się je szybko i prosto. Nie wymagają też użycia miksera, a wręcz niewskazane jest wyrabianie ciasta. Aby muffinki były kruche, trzeba jedynie połączyć składniki suche i mokre. 


Składniki: (na ok. 12 muffinek)

  • 4 jajka
  • 200 g cukru
  • 200 g bardzo miękkiego masła
  • 20 g kakao
  • 6 łyżek cappuccino w proszku
  • 1/2 łyżeczki przyprawy do pierników
  • 200 g mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
W jednym naczyniu roztrzepać jajka wraz z masłem, a w drugim wymieszać dobrze cukier, kako, proszek cappuccino, przyprawę do pierników, mąkę i proszek do pieczenia. Wlać jajka z masłem do suchych składników i delikatnie wymieszać. 
Piec ok. 20 minut w formie do mufinek wypełnionej papierowymi foremkami (w przypadku braku papierowych foremek, wystarczy wysmarować masłem).
Smacznego!

3 komentarze:

  1. Dobre są te muffinki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdyby nie były dobre, nie byłoby ich na blogu. Zamieszczam tylko dobre i sprawdzone przepisy :-)

      Usuń
  2. Zrobiłam przed Świętami. Dałam 1 łyżkę cukru mniej i 1 łyżeczkę kawy instant. PYSZNE i ŁATWE Ooooch!

    OdpowiedzUsuń